Η Ομήρου Οδύσσεια μέσα από την Uranian (*part I)




                                                                                   Γράφει  ο Karl Heinz Ottinger



πλέων ἐπὶ οἴνοπα πόντον ἐπ’ ἀλλοθρόους ἀνθρώπους

Segelnd auf weinfarbenem Meer hin zu Menschen anderer Sprache




Η Ομήρου Οδύσσεια είναι ένα εξαίρετο βιβλίο και έστω και αν ήταν από στόμα σε στόμα διαδεδομένο  τελικως δεν έχασε ούτε την αυθεντικότητα  μα ούτε και την αξία του. Όντως στα Γερμανικά υπάρχουν εξαίρετες μεταφράσεις όπως επίσης και στα ελληνικά. Στην Γερμανική ξεχωρίζει  του Johann Heinrich Voss  ενώ στην Ελληνική του Καζαντζάκη. Όμως , όπως και να΄χει , τίποτα δεν είναι σαν το πρωτότυπο. Και ασφαλώς δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα το πρωτότυπο αφού  τα ονόματα με λατινικούς χαρακτήρες δεν αφήνουν στον αναγνώστη το νόημα που πρέπει.  Για να φέρουμε και ένα παράδειγμα ο Τηλέμαχος. Ως Telemachos προφανώς δεν θα καταλάβει ο αναγνώστης τι σημαίνει το όνομα του. Ενώ ως Τηλέμαχος εάν γνωρίζει την ελληνική γλώσσα θα καταλάβει πως σημαίνει αυτός που μάχεται εξ αποστάσεως. Ούτε το Odysseas ή το Ulysses θα κατανοήσει πως  Οδυσσέας σημαίνει αυτός που είναι θυμωμένος ή αυτός που είναι κατατρεγμένος από τους Θεούς.

Πρόλογος

Ο Οδυσσέας αφού στο πρώτο έργο του Ομήρου την Ιλιαδα έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην Άλωση της Τροίας  φεύγει από το συλλογικό επίπεδο του Εμείς και έρχεται στο προσωπικό του Εγώ. Έτσι φτάνει σε ένα σημείο όπου το Εγώ , η ύπαρξη  μας  περνά διαδοχικές ενσαρκώσεις ώσπου να φτάσει να συναντήσει την Πηνελόπη δηλαδή την ψυχή την απόλυτη όπου έχει διδαχτεί μέσα από τις εμπειρίες. Άλλωστε ο Οδυσσέας χρειάστηκε 12Χ2 για να φτάσει στο προορισμό του (ραψωδίες), 12 ήταν οι πέλεκυς όπου θα έπρεπε να περάσουν τα βέλη, 12 τα βόδια που θυσίασαν στον Ποσειδώνα, 12 οι σύντροφοι του που πήρε από το καράβι για να πάει στην σπηλιά του Κύκλωπα και 12 οι δούλες που δεν σεβαστήκαν ούτε τον ίδιο ούτε την Πηνελόπη όσο καιρό έλειπε.  Αυτό αξίζει να το σημειώσετε όσοι ασχολείστε με τα ζώδια και τσακώνεστε για το αν το ένα ζώδιο είναι καλύτερο από τον άλλο δείχνοντας έτσι πως όλοι μέσα μας κάπου υπάρχει και η σκοτεινή μας πλευρά και η αχαριστία. Έτσι ο Οδυσσέας (το ΕΓΩ) κάνει τον καρμικό του κύκλο πάει να συναντήσει την Πηνελόπη δηλαδή την Ψυχή. Η ενσάρκωση της φράσης του Martin Heidegger που είχε πει:   Dasein ist mit sein. Είμαι εκεί είμαι παρών( σε ελεύθερη και ψυχολογική μετάφραση)



 Στην Πρωτη ραψωδια μεταξυ των στιχων 65-70 λεγει ο Διας :

πῶς ἂν ἔπειτ᾽ Ὀδυσῆος ἐγὼ θείοιο λαθοίμην,

ὃς περὶ μὲν νόον ἐστὶ βροτῶν, περὶ δ᾽ ἱρὰ θεοῖσιν

ἀθανάτοισιν ἔδωκε, τοὶ οὐρανὸν εὐρὺν ἔχουσιν;

Μεταφραση :Ν.Καζαντζακης

Ν' αποξεχάσω εγώ πώς γίνεται τον Οδυσσέα το θείο;

Περνάει στο νου κάθε άλλον άνθρωπο, και πιο απ' τους άλλους έχει
θυσίες προσφέρει στους αθάνατους, που ζουν στα ουράνια πλάτη

Εδώ μιλάμε για μεγαλοφυΐα άρα έχουμε την  εξίσωση

                      MARS=MERCURY/NEPTUNE





Στην ραψωδία Γ  έχουμε την πρώτη αναφορά στην μοίρα :



Απ' το θεό καθώς ζητήσαµε σηµάδι, εκείνος δίνει
κι έλεε

Ενώ όλο το έργο είναι ένας εκπληκτικός συνδυασμός ελευθέρας βουλήσεως και ειρμαμένης. Οι Θεοί δεν επεμβαίνουν στις ζωές των θνητών αλλά ο Οδυσσέας «πληρώνει» την εξυπνάδα του. Άλλωστε δεν είναι λίγοι πως  ο Οδυσσέας  δεν είναι παιδί του Λαέρτη αλλά του Σίσυφου. Άλλωστε ο Οδυσσέας «πληρώνει» την κληρονομιά του Σίσυφου. Και παίρνει το όνομα Οδυσσέας που σημαίνει  πως είναι αυτός που τον κατατρέχουν οι Θεοί. Ο Αυτόλυκος (από την μεριά της μητρός του) είπε πως το παιδί να το ονομάσουνε Οδυσσεα.

"τὴν δ᾽ αὖτ᾽ Αὐτόλυκος ἀπαμείβετο φώνησέν τε· 405
"γαμβρὸς ἐμὸς θυγάτηρ τε, τίθεσθ᾽ ὄνομ᾽ ὅττι κεν εἴπω·
πολλοῖσιν γὰρ ἐγώ γε ὀδυσσάμενος τόδ᾽ ἱκάνω,
ἀνδράσιν ἠδὲ γυναιξὶν ἀνὰ χθόνα πουλυβότειραν·
τῷ δ᾽ Ὀδυσεὺς ὄνομ᾽ ἔστω ἐπώνυμον·
"



Μετάφραση:  Πήρε το λόγο τότε ο Αυτόλυκος κι απηλογήθη κι είπε:

«Γαμπρέ και κόρη, νοματίστε τον καθώς σας πω το γιο σας'

εδώ που με θωρείτε, έχω οργιστεί με πλήθος κόσμο ως τώρα,

κι είναι πολλοί που δυσαρέστησα στη γη, γυναίκες κι άντρες'

για τουτο κι Οδυσσέα το αγόρι σας να πήτε, κι ως μεστώσει



Η εξίσωση που σχετίζεται με το να είναι κάποιος  κατατρεγμένος από τον Θεό είναι:

                                      VULCANUS=SUN/NEPTUNE



Στο αυτό αρκεί να καταλάβει κανείς την σημειολογία αλλά και την δυναμική του κάθε ονόματος. Κλασσικό παράδειγμα ο μεγάλος ήρωας της Ιλιάδας ο Αχιλλέας προέρχεται από το ρήμα αχέω/αχεύω που σημαίνει θρηνώ, λυπούμε. Οπότε πιθανόν η αρχική σημασία του ονόματος Αχιλλέυς είναι αυτός που προξενεί θλίψη/πόνο στους ανθρώπους. Μια άλλη ερμηνεία είναι πως το ονομα του αρχικα ηταν Λιγύρονας (λιγύς = ο έχων καθαρή φωνή, δυνατή) αλλά ο Χείρωνας τον ονόμασε Α-χιλλέα = αυτός που τα χείλη του δεν άγγιξαν το μητρικό μαστό ή αυτός που δεν έχει χείλη (ένας μύθος θέλει να κάηκαν από τις προσπάθειες της Θέτιδας να τον κάνει αθάνατο.)

Οι Θεοί λοιπόν είχαν προαποφασίσει πως ο άνθρωπος αυτός θα πέρναγε τα πάνδεινα . Υπήρχε χρησμός που έλεγε πως αν εμπλακεί σε πόλεμο ο Οδυσσέας θα γυρίσει μετά από 20 χρόνια μόνος του. Έτσι προσπάθησε να κάνει τον τρελό αλλά τον ανακάλυψε ο Παλαμήδης.  Έτσι αφού ανακάλυψε τον Αχιλλέα που τον είχαν ντύσει κορίτσι για να αποφύγει τον πόλεμο αναγκάστηκε να κατευθυνθεί  προς την Τροία με 12 πλοια . Ήταν ουσιαστικά ο πρώτος ιστορικά καταγεγραμμένος κατάσκοπος μιας και αυτός μαζί με τον Διομήδη είχαν πάει στην Τροία μεταμφιεσμένοι για κατασκοπία. Η εξίσωση που σχετίζεται με την κατασκοπία είναι:

                                     MOON’S NODE=HADES/KRONOS





 Επίσης ήταν υπεύθυνος για την σύλληψη της ιδέας αλλα και την κατασκευή του Δούρειου Ίππου . Ένα αρχέγονο ΤΟΜΠ (Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Προσωπικού).

           Ας δουμε όμως αναλυτικά τις ραψωδίες

Ραψωδία Α΄: Ἀθηνᾶς παραίνεσις πρὸς Τηλέμαχον. Μνηστήρων εὐωχία

Στην πρώτη ραψωδία ο Ποσειδώνας, ο διώκτης του Οδυσσέα, λείπει στην Αιθιοπία. Η Αθηνά παρακινεί τον Τηλέμαχο  να αναζητήσει τον πατέρα του. Αναθαρρεί  λοιπόν ο Τηλέμαχος και ακολουθει λογομαχία με τους μνηστήρες.  Ο αοιδός Φήμιος τραγουδά για την επιστροφή των Αχαιών και η Πηνελόπη θλίβεται και λέγει να αλλάξει τραγούδι.

                        O Τηλέμαχος έχει αποχωριστεί από τον πατέρα του

                                                 KRONOS=ASC/SATURN

O Τηλεμαχος δεν γνωριζει τον πατερα του

μήτηρ μέν τέ μέ φησι τοῦ ἔμμεναι, αὐτὰρ ἐγώ γε

οὐκ οἶδ': οὐ γάρ πώ τις ἑὸν γόνον αὐτὸς ἀνέγνω.

ὡς δὴ ἐγώ γ᾿ ὄφελον μάκαρός νύ τευ ἔμμεναι υἱὸς

ἀνέρος, ὃν κτεάτεσσιν ἑοῖς ἔπι γῆρας ἔτετμε.

νῦν δ᾿ ὃς ἀποτμότατος γένετο θνητῶν ἀνθρώπων,



ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: δικός του λέει πως είμαι η μάνα μου, μα εγώ που θες να ξέρω;

Ο άντρας ποιος είναι που μας έσπειρε κανένας δεν κατέχει.

Αχ, κάποιου ανθρώπου καλορίζικου να 'μουν υγιός, μακάρι,

που τόνε βρίσκουν τα γεράματα μες στα πολλά αγαθά του!

Μα τώρα αυτός που, ως λεν, με γέννησε, μια και ζητάς να μάθεις,

                               Η εξίσωση ενός επικού τραγουδιού :

                 HADES =MC/VULCANUS



Ραψωδία Β΄: Ἰθακησίων ἐκκλησία. Τηλεμάχου ἀποδημία

Ο Τηλέμαχος συζητά στο παλάτι αφού έχει συγκαλέσει συνέλευση και εκθέτει τα πράγματα πως έχουν. Προτρέπει στους μνηστήρες να φύγουν διότι θα τιμωρηθούν από τους Θεούς. Ο οιωνοσκόπος (μάντης) Αλιθέρσης βλέπει δυο αετούς να αλληλοφαγωνονται στον ουρανό και ερμηνεύει γρήγορη επιστροφή του Οδυσσέα. Οι μνηστήρες ρίχνουν τα φταιξίματα στην Πηνελόπη που αποφεύγει εντέχνως να επιλέξει μνηστήρα. Ο μνηστήρας Λεωκριτος λέγει πως και να επιστρέψει ο Οδυσσέας αυτοί θα τον σκοτωσουν.

Η σύγκλιση μιας συνέλευσης: KRONOSMOON/MERCURΥ

H προειδοποίηση προς τους μνηστήρες: MERCURY=MARS/HADES

ὑμὰ κτήματ᾿ ἔδοντες, ἀμειβόμενοι κατὰ οἴκους.

εἰ δ᾿ ὕμιν δοκέει τόδε λωίτερον καὶ ἄμεινον

ἔμμεναι, ἀνδρὸς ἑνὸς βίοτον νήποινον ὀλέσθαι,

κείρετ': ἐγὼ δὲ θεοὺς ἐπιβώσομαι αἰὲν ἐόντας,

αἴ κέ ποθι Ζεὺς δῷσι παλίντιτα ἔργα γενέσθαι:

νήποινοί κεν ἔπειτα δόμων ἔντοσθεν ὄλοισθε.»





H ερμηνεία του Αλιθερση: MERCURY=URANUS/NEPTUNE



Ραψωδία Γ΄: Τὰ ἐν Πύλῳ

Ο Τηλέμαχος και ο Μέντορας (είναι η Αθηνά μεταμορφωμένη) φτάνουν στην Πύλο οπου εκει ο Νέστορας και οι γιοι του κάνουν θυσια προς τον Ποσειδωνα. Θυμαται πως ο ιδιος και ο Μενελαος φυγαν αρον-αρον ενώ ο Οδυσσεας εμεινε πισω για να κανει δεησεις στους Θεους. Απαριθμεί αυτούς που κατεφτασαν στις πατριδες τους αλλα για τον Οδυσσεα δεν γνωριζει κατι. Ο Νέστορας, λεγει για την κατάσταση που επικρατεί στην Ιθάκη, πως πρέπει να πεταξει εξω τους μνηστηρες.



                                          Οι αναμνήσεις του Νέστορα:

                                        HADES=MERCURY/CUPIDO

                                             Η Ιθάκη είναι:

                               ASC=ARIES POINT/KRONOS

Το αίτημα του Μέντορα να πετάξει έξω τους μνηστήρες:

                              URANUS = ASC/SATURN
ΤΕΛΟΣ Α΄μέρους

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget